HOME STAGING - ELADÁSRA FELKÉSZÍTÉS

Sárándi Ágnes

regisztrált nemzetközi home staging
és styling szakértővel

HOME staging

A home staging a lakások eladásra felkészítését, „színpadra állítását” jelenti. Az a folyamat melynek során egy ingatlant a lehető legtöbb potenciális vevő számára tesszük vonzóvá és ellenállhatatlanná. A valódi home staging azonban nem teljes felújítást, és nem vagyonok elköltését jelenti! Minden típusú és kategóriájú lakóingatlannál működik, és mindenhol sikerrel –az oldalamon is bemutatott érdekes példa-történetek szolgálnak erre tanúságul.

Nagy Britannia egyik vezető home staging iskolájának regisztrált  szakértőjeként végeztem, Magyarországról egyedüliként,  megkülönböztetett eredménnyel (amire nagyon büszke vagyok ). Tagja vagyok az amerikai Home Staging egyesület európai tagozatának is. Home staging munkámról a Kossuth rádió a Trendidők című rovatában már 2017. márciusában 2 részes műsort sugárzott, és a PRAKTIKA magazin hasábjain is jelent meg írás a projektjeimről 2020. szeptemberében.

MINIMÁLIS költségvetésből

Szívből vallom, hogy a valódi home staging nem teljes felújítást, és nem vagyonok elköltését jelenti!

MINDEN típusú ingatlannál

Minden típusú és kategóriájú lakóingatlannál működik, és mindenhol sikerrel!

100 %-osan megéri

A felkészített lakások jóval hamarabb és/vagy sokkal jobb áron találják meg új tulajdonosukat!

MIÉRT HASZNOS A HOME STAGING?

MERT A VEVŐK...

…. számára az első benyomás meghatározó, egyszeri és megismételhetetlen

…. többsége nem képes meglátni más lakásában a saját számára rejlő lehetőségeket

…. 90%-a érzelmi alapon dönt a vásárlásánál

…. többsége megretten, ha egy lakással túl sok a tennivaló

…. többnyire ízléstelenül berendezett, az eladók személyes tárgyaival túlzsúfolt, rendetlen lakásokkal találkoznak

…. két ugyanolyan elhelyezkedésű, méretű és beosztású lakás közül azt választják, amelyikben a legjobban érzik magukat a megtekintéskor

...ÉS MERT AZ ELADÓK

… többsége nem képes az otthonát külső szemmel látni

… többsége nem képes az otthona egyedi megjelenését semlegessé tenni

… előnytelen lakásfotóikkal nem láttatják megfelelően a lakás lehetőségeit, nem vonzzák
be a potenciális vásárlókat

... legtöbbször hónapokig árulják a lakásukat, egyre csökkenő árral, mire elkel a piacon – közben viszont az ingatlan az érdeklődők szemében ``gyanússá`` válik (``Vajon miért nem ment még el ez a lakás?``)

... sajnálnak egy fillért is költeni eladás előtt álló otthonukra, pedig egy minimális befektetéssel sokszor még a vételárat is növelni lehet – de az árcsökkentés szinte mindig elkerülhető! (az idő tényezőről nem is beszélve)

HOGYAN ÉRJÜK EL A KÍVÁNT HATÁST?

1

VÁSÁRLÓI szemmel

A tulajdonos és személyes tárgyainak maximális tiszteletben tartásával, az ingatlanra végig az érdeklődő vásárlók szemüvegén keresztül tekintve dolgozok

2

OTTHONBÓL lakás

Az OTTHONT a személyes jegyek kiiktatásával LAKÁSSÁ alakítjuk, előnyeit és funkcióit láttatva elérve, hogy a saját tárgyait és életét minden potenciális vásárló el tudja képzelni benne

3

WOOOOW faktor

Színekkel, melegséggel, letisztítással és harmóniával megteremtjük az ún. „Woooow!” faktort, hogy az ingatlan ne tűnjön el hirdetések szürke kínálatában

4

PROFI fotók

Az eredményt professzionális fotókon adjuk vissza (a választott csomagtól függően, speciális enteriőr fotózásos képesítéssel)

5

ÚTMUTATÓ írásban

Kérésre írásos útmutatóval segítem a vevők fogadását, kezelését, és a kommunikáció és értékesítés/hirdetés kulcs elemeit

6

KIVITELEZÉS koordináció

Igény esetén teljes körű kivitelezést, koordinációt és felügyeletet is biztosítok

Herskovits lak

ÉTKEZŐ

Az étkező és a konyhabútor is modern, a panoráma pedig csodás - mégis sokat lehetett dobni az összhatáson az alábbiakkal: - szellős hatás (kevesebb, és egymással harmonizáló tárgyak) - dekoráció - egy vágyott életstílus megjelenítése ("Az itteni reggelijeim ilyenek lennének!" ; "Ebben a fotelben olvasgatnék végre!")

NAPPALI

A nappali részben a panoráma dominál - de mennyit jelent, ha emellett a tér - otthonos (nagyon hiszek a függönyökben, szőnyegekben és textíliákban!) - puha, meleg hatást kelt - szellős és rendezett - világos és üde (remélem látjátok a a friss tulipán csokrokat!)

KUPISZOBA

Ebben a szobában csak néha aludt egy-egy vendég, csak pár dolog tárolására használták. Nézzétek milyen vidámmá lehetett tenni pusztán a nappaliban felszabaduló dolgokból! Ráismertek?

HÁLÓ 1

A fő háló (vagy master bedroom, ahogy az angolok mondanák), mely még a Balatonra is panorámás. Mennyivel hívogatóbb ha nem a matracot látjuk, és más ágyneműit, hanem szép ágytakarót színes és harmonizáló textilekkel... Még akkor is, ha a panorámát ezen a képen nem is mutatjuk meg.

HÁLÓ 2

A fő háló egy másik szögből, ahol már a panoráma is látszik. Figyelitek, hogy a kép(ek) a falon átcserélődtek, a könyvek tetszetős sorba rendeződtek, és a terasz iséletre kelt?

WC

A lakás legapróbb helységének felkészítése azt a hatást kelti hogy "itt a részletek is rendben vannak". Itt egy jó példa arra, milyen meglátni a lehetőséget egy lakásban: - ami az egyik helységben csak egy megbúvó gyertya -> az a másikban lehet a fő dekor - ami az egyik szobában csak a sokadik szárazvirág -> az a másikban a gyyertyával harmonizáló csodás csokor!

TERASZ

Akár még egy februári értékesítés során is lehet érzékeltetni milyen lesz ezen a teraszon élvezni a nyarat! 🙂

DOBOS LAK

KONYHA

Ha üveglapos szekrényeid vannak bizony nem úszod meg, hogy bent is rendet rakj, harmóniát teremts. De mennyit jelent a szemnek, ha ezt megvalósítod!! A munkapultra mehetett volna még egy klassz gyümölcstál is, a még életszerűbb és üdébb hatásért!

NAPPALI 1

A fotók nappali fényben készüljenek, sugározzanak üdeséget és világosságot. A teret textíliákkal (függönyükkel és díszpárnákkal, pléddel) tettem otthonosabbá. Igazodtam a már meglévő székek kárpitjához, és felhasználtam az ágyneműtartóba rejtett, alig használt szőnyegeket. A földön lévő megvilágítható köves dekorsávba pedig natúr hatású favázákat helyeztem el, a kertből szedett szuper pampafűvirágikkal.

NAPPALI 2

Csupasz lakás helyett az itt elérhető életsítlus szemléltetése ("Milyen klassz is lesz itt belelapozni egy magazinba a reggeli kávém mellett!")

HÁLÓ

A hálószobánál tilos a használt, gyűrött ágynemű mutatása, még akkor is, ha elhelyyezünk rajtuk néhány díszpárnát. Ugyan ki tudná a saját életét elképzelni más használt ágyneműjében? Egy klassz ágytakaró, textiliák és néhány barátságos hangulatot keltő növény csodákat tesz ezzel a helységgel is.

GYEREKSZOBA

Gyerekszobát fotózni mindig különös kihívás és nem is egy hálás feladat. Minél kevesebb holmi, azok is elpakolva, rendszerezve akár színek szerint. Ezt a szobát szerencsére teljesen ki is tudtuk pakolni, így egy szellős, üde összhatást értünk el a fiókokban megbúvó rózsaszín pléd és párna, valamint az ezekhez beszerzett pár zöld kiegészítő alkalmazásával.

FÜRDŐ

Homályos fotón műanyag flakonok, radiátoron száradó holmik helyett - rend, harmónia a színben harmonizáló kilépő - törölköző - és modószivacs kombó segítségével és persze csillogó tisztaság, ami a fürdő és a konyha esetén hatványozottan fontos!

WC

A lakás legkisebb helysége, ami azonban sok üzenetet átad a lakás tulajdonosáról. Ha szeretnéd azt az összebenyomást kelteni, hogy "Ebben a lakásban a részletekre is ügyeltek!", akkor vécédben se legyen semmilyen takarító vagy egyéb eszköz, ellenben legyen harmonikus és jó illatú!

TERASZ

Terasz bemutatásának módjai.  Melyik tetszik jobban?

RÉGEBBI MUNKÁIM

Élő példa 2019-ből

  • Jó helyen lévő, használt panelben a falakon megosztó lila és erős korall színek
  • Az idő sürget, az új lakás következő részletét már ennek a lakásnak az árából kellett volna kifizetni. Az érdeklődők mind ajánlattétel nélkül távoznak, és nem is jönnek vissza
  • Nagy festésre és felújításra se idő, se pénz
  • Az egyik ingatlanos partnerem javaslatára találkozunk, a szóbeli tanácsadás csomagot választják. 2-3 órát töltök náluk, egy nagy levegővétel után ontom magamból az ötleteket és ajánlásokat
  • A tulajdonos szorgosan jegyzetel, aztán még pár napig egyeztetünk chat-en mit vegyen, honnan, ha nincs, mi legyen az alternatíva.  A tanácsaim lelkiismeretes végrehajtása után VÉGRE KÉSZ LETTÜNK, kikerültek a profi fotók is az ingatlanos portálokra. Mindössze egy hét telt el a megismerkedésünktől számítva

És  láss csodát: alig 2 hét elteltével két ajánlat is érkezett. Az egyiknek hirtelen deja vu érzése támadt: „Nem jártunk mi már itt azelőtt?!” Dehogynem. De akkor, felkészítés előtt ajánlat nélkül kifordultak az otthonból. Elmondásuk szerint rossz érzésük volt odabent.

Az ingatlan árának alig 1%-ába került, hogy ezt az érzést megváltoztassuk, és a lakás rövid időn belül, végre elkeljen. Hát nem megérte? 🙂

Étkező átalakulása

Ennek a lakásnak az étkező-konyha-nappali egység volt a fókusz pontja. A home staging eszközeivel és némi styling-gal látványos hatást tudtunk elérni. A lakásba betérők mind ugyanarról az "egyből megfogó" pozitív érzésről számoltak be! A fotózás szöge mindig meghatározó: minél többet láttat, annál teljesebb képet adhatunk a lakásról! Egy távolabbi szögből nézve még inkább látszik az a meleg összhang, ami később elmondásuk szerint rabul ejtette a lakás iránt érdeklődőket.

Konyha átalakulása

Közelibb kép a konyha átváltozásáról. Makulátlan rend, csak a legminimálisabb használati cikk (köztük semmi flakon, konyharuha vagy mosogató szivacs! :), harmonikus berendezés és világosság.

Nappali-háló átalakulása

Ezt a nappali szobát a család szülői hálónak használta. Home staging eszközökkel és megfelelő kiegészítőkkel itt is látványos hatást értünk el - mely a konyha-étkező-nappali egységet egyben látva még hatványozottabban érvényesül!

A konyha-étkező-háló egysége

A háló terasz ajtajából fotóztunk, hogy átadjuk a terek mélységét és kapcsolatát

Kádas fürdő átalakulása

Íme egy példa arra, hogyan lehet a home staging eszközeivel vonzóbbá tenni még a legnehezebben eladhatónak tűnő helységeket is. Bár a fürdőre igen pénztárca kímélő, ám annál hatásosabb eredménnyel szolgáló kis-felújítási tervet is készítettem, anyagi források hiányában ennek megvalósítása későbbre tolódott. Addig is azonban, pusztán a home staging és a styling eszközeivel egy sokkal vonzóbb hatást tudtunk elérni!

Zuhanyzó átalakulása

Újabb példa arra, hogy a megfelelően megválasztott színek és kiegészítők milyen sokat jelenthetnek - hogy a helyes megvilágításról és fotókról ne is beszéljünk.

Étkező-konyha felkészítése I.

Ennek a lakásnak az étkező és konyha része nemrégiben esett át egy alapos felújításon. A home staging eszközei azonban még egy ilyen modern és otthonos enteriőrben is nagyon hasznosak - nézzük csak meg milyen letisztult és finom összhangot sikerült általa megteremtenünk!

Étkező-konyha felkészítése II.

Az étkező-konyha együttese a konyha szegletében. Letisztult, elegáns és finom megjelenés.

Nappali átalakulása I.

Az egyik home staging felkérés során egy lila falú nappaliból kellett kiindulnunk, ahol a háziak rózsaszín szőnyeget helyeztek el. Mindkettő önmagában is megosztó, együtt meg különösen. A home staging segítségével még ebből az igen megosztó színvilágból is sikerült pár tízezer forint ráfordítással egy sokkal több ember számára vonzó nappalit kialakítanunk - anélkül, hogy bármit újrafestettünk és újraburkoltunk volna! Felhasználtuk ugyanis a másik szobában lévő natúr színű szőnyeget, középre helyeztük a kanapét a térérzet növelés érdekében (mert bizony nem csak az a jó, ha a szoba közepén "tánctér" van, és minden bútor a falhoz tolva!) Beszereztünk pár, színben harmonizáló díszpárnát és kaspót, elraktuk a kütyüket és minden zavaró dolgot. A falakra fekete-fehér képeket tettünk, hogy a lila szín vibrálását ellensúlyozza. Az asztalon hívogató tea és olvasnivaló, remélem észrevettétek 😉

Nappali átalakulása II.

Egy másik szögből fotózva is látszik milyen tágas, napfényes, harmonikus helységről beszélünk. A befotózás szöge és a fotók minősége mindig kulcsfontosságú! A lakás több havi sikertelen hirdetés után pikkpakk elkelt, ráadásul egy olyan vevő vette meg, aki már járt ott felkészítés előtt, de akkor még elmondása szerint "alig várjt, hogy kijöjjön"! Pár hét múlva a home stagingelt fotók alapján nem ismert rá, elment újra, BELESZERETETT ÉS AZONNAL MEGVETTE! Csak az adávételi aláírásakor sejlett fel neki, hogy tényleg, ezt a lakást mintha már látták volna.... Hát nem csodálatos?? 🙂

Konyha átalakulása I.

A tipikus magyar konyha hűtőmágnesek ezreivel - a home staging iskola első leckéjének tanítása 🙂 Jobb napokat is látott sárga falak, mindenféle konyharuha a falon, előnytelen fotózási szög. Mégis - nem kellett sokat tennünk, hogy frissebbé és üdévé tegyük, és készítsünk egy jobb beállítású fotót, mely még a csodás kilátást és pompás fákat is láttatja! 🙂

Hálószoba átalakulása

Egy apró kis hálószoba átalakulása. Piros fal ide vagy oda - úgy érzem a kiegészítők lecserélésével sikerült kellemes összhatásúvá tennünk.

Tiniszoba átalakulása

A tiniszoba. A korall tapétához nem volt szerencsés a piros sötétítő, és a régi csipkefüggöny sem illett egy fiatal lány szobájához. Ezektől szabadultunk meg legelőször 🙂 A tapéta kis felső pöttyeinek szürkéjét hoztuk vissza az ágytakarón és a szőnyegen - ezzel törve meg a korall szín édeskésségét. A képeknek tapéta szakadásokat, szépséghibákat elrejtő funkciója lett 🙂, azért ott vannak, ahol.

Gyerekszoba átalakulása

Gyerekszobákat fotózni mindig a leghálátlanabb feladat. Ezernyi játék és rajz, sok-sok kis apróság és bútor.... Mégis, egy-két ügyes trükkel még ezeken a helyeken is látványos hatást lehet elérni. Ugye milyen finom és romantikus lányszoba vált hirtelen ebből a helységből? A kis tulajdonosa a felkészítés után is így tartotta és éberen vigyázott erre a rendre! (legalábbis egy ideig 🙂

Élő példa 2015-ből

  • Jó adottságokkal rendelkező, de kicsit már lelakott tégla lakás kezdeti kínálati ára 17,9 M Ft volt
  • Több hónapnyi saját és ingatlan irodás hirdetési időszak alatt az eladók mindössze egyetlen, kb. 16 M Ft-os ajánlatot kaptak, érdeklődőik a sok elvégzendő munkát látva „megfutamodtak”
  • Egy idő után az eladók a kínálati árat 17,5 M Ft-ra csökkentették – de így sem érkezett egy ajánlatuk sem. Ekkor készítettük fel a lakásukat eladásra a home staging eszközeivel
  • Ennek a lelakottabb lakásnak a felkészítése az átlag home staging költségeknél valamivel magasabb összegbe,  200ezer Ft-ba került

S megtörtént a csoda! A lakásra 2 héten belül 2 ajánlatot is kaptak 17,5 M ft értékben, s az ingatlan a 12. napon gazdára talált!

A NETTÓ NYERESÉG TEHÁT (a felkészítés előtti ajánlathoz képest): 1,3 M Ft  – és hogy azonnal költözhetnek  az oly vágyott, új otthonukba!

CSATLAKOZZ ELÉGEDETT ÉS BOLDOG ÜGYFELEIM TÁBORÁHOZ!