Miért éri meg a felkészítés?

 

Mert a felkészített lakások szinte mindig

 

jóval hamarabb

és/vagy

sokkal jobb áron

 

találják meg új tulajdonosukat!

Nem is hinné, mennyire megéri!!

 

ÉLŐ  PÉLDA 2015-ből.:

  • Jó adottságokkal rendelkező, de kicsit már lelakott tégla lakás kezdeti kínálati ára 17,9 M Ft volt.  

  • Több hónapnyi saját és ingatlan irodás hirdetési időszak alatt az eladók mindössze egyetlen, kb. 16 M Ft-os ajánlatot kaptak, érdeklődőik a sok elvégzendő munkát látva "megfutamodtak"

  • Egy idő után az eladók a kínálati árat 17,5 M Ft-ra csökkentették - de így sem érkezett egy ajánlatuk sem. 

  • Ekkor készítettük fel a lakásukat eladásra a home staging eszközeivel. Ennek a lelakottabb lakásnak a felkészítése az átlag home staging költségeknél valamivel magasabb összegbe,  200ezer Ft-ba került.

  • S megtörtént a csoda! A lakásra 2 héten belül 2 ajánlatot is kaptak17,5 M ft értékben, s az ingatlan a 12. napon gazdára talált!

 

A NETTÓ NYERESÉG TEHÁT (a felkészítés előtti ajánlathoz képest): 1,3 M Ft  - és hogy azonnal költözhetnek  az oly vágyott, új otthonukba!

ÉLŐ  PÉLDA 2019-ből:

  • Jó helyen lévő, használt panelben a falakon megosztó lila és erős korall színek.

  • Az idő sürget, az új lakés következő részletét már ennek a lakásnak az árából kellett volna kifizetni. Az érdeklődők mind ajánlattétel nélkül távoznak, és nem is jönnek vissza.

Nagy festésre és felújításra se idő, se pénz.

  • Az egyik ingatlanos partnerem javaslatára találkozunk, a szóbeli tanácsadádás csomagot választják. 2-3 órát töltök náluk, egy nagy levegővétel után ontom magamból az ötleteket és ajánlásokat.

A tulajdonos vadul jegyzetel, aztán még napokig egyeztetünk chat-en mit vegyen, honnan, ha nincs, milegyen az alternatíva.  A tanácsaim lelkiismeretes végrehajtotása után VÉGRE KÉSZ LETTÜNK, kikerültek a profi fotók is az ingatlanos portálokra. Mindössze egy hét telt el a megismerkedésünktől számítva.

  • És  láss csodát: alig 2 hét elteltével két ajánlat is érkezett.

  • Az egyiknek hirtelen deja vu érzése támadt: "Nem jártunk mi már itt azelőtt?!"

Dehogynem. De akkor, felkészítés előtt ajánlat nélkül kifordultak az otthonból. Elmondásuk szerint rossz érzésük volt odabent.

  • Az ingatlan árának alig 1%-ába került, hogy ezt az érzést megváltoztassuk, és a lakás rövid időn belül, végre elkeljenn. Hát nem megérte? :)

Miért  tud hatásos lenni?

 Mert a vevők...

•…. számára az első benyomás meghatározó, egyszeri -

       -  és megismételhetetlen

 

•…. többsége nem képes meglátni a más lakásában a saját számára

       rejlő lehetőségeket

 

•…. 90%-a érzelmi alapon dönt a vásárlásánál

 

•…. többsége megretten, ha egy lakással túl sok a tennivaló

 

•…. többnyire ízléstelenül berendezett, az eladók személyes tárgyaival túlzsúfolt, rendetlen lakásokkal találkoznak

 

•…. két ugyanolyan elhelyezkedésű, méretű és beosztású lakás közül azt választják, amelyikben a legjobban érzik magukat a megtekintéskor

...  és mert az eladók
  • ... többsége nem képes az otthonát külső szemmel  látni

 

  • ... többsége nem képes az otthona egyedi megjelenését semlegessé tenni

 

  • ... előnytelen lakásfotóikkal nem láttatják megfelelően a lakás lehetőségeit, nem vonzzák be a potenciális vásárlókat

 

  • ... legtöbbször hónapokig árulják a lakásukat, egyre csökkenő árral, mire elkel a piacon – közben viszont az ingatlan az érdeklődők szemében "gyanússá" válik ("Vajon miért nem ment még el ez a lakás?")

 

  • ... sajnálnak egy fillért is költeni eladás előtt álló otthonukra, pedig egy minimális befektetéssel sokszor még a vételárat is növelni lehet – de az árcsökkentés szinte mindig elkerülhető! (az idő tényezőről nem is beszélve)